Vi löser det – du som kund ska aldrig drabbas av en fraktskada. Alla paket som lämnar CyberZoo är försäkrade, utan extra kostnad. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbt är det viktigt att du anmäler skadan korrekt:
📦 Är kartongen skadad vid leverans?
Då måste du kontakta oss snarast efter att du tagit emot paketet.
📷 Vad behöver jag skicka in?
Skicka e-post (eller skapa ett ärende) till oss med följande:
- Bilder på den skadade varan
- Bilder på ytteremballaget (kartong)
- Bilder på inneremballage/stoppning
- Ordernummer och en kort beskrivning av vad som hänt
Vi skickar dig en ny vara direkt, oavsett vad fraktbolaget beslutar. Du behöver alltså inte vänta på deras utredning.
Detta krävs för att vi ska kunna driva skadeärendet mot fraktbolaget.
📦 Är varan skadad men kartongen ser hel ut?
Då behöver du anmäla skadan till oss inom 7 dagar efter att du tagit emot eller hämtat ut försändelsen. Efter det kan vi inte längre göra en skadeanmälan till fraktbolaget.
📷 Vad behöver jag skicka in?
Skicka e-post (eller skapa ett ärende) till oss med följande:
- Bilder på den skadade varan
- Bilder på ytteremballaget (kartong)
- Bilder på inneremballage/stoppning
- Ordernummer och en kort beskrivning av vad som hänt
Vi skickar dig en ny vara direkt, oavsett vad fraktbolaget beslutar. Du behöver alltså inte vänta på deras utredning.
Detta krävs för att vi ska kunna driva skadeärendet mot fraktbolaget.
📝 Vad är Glasgarantin?
Glasgarantin innebär att alla våra paket är försäkrade mot transportskador – även känsliga varor som akvarium, glas och lysrör. Garantin får du automatiskt och kostar inget extra. Om något går sönder under frakt skickar vi en ersättningsvara direkt till dig.
Vi är experter på att packa skrymmande och ömtåliga produkter, och vi dokumenterar varje steg i vår packprocess. Men skulle något ändå gå fel är du skyddad.

💡 Tips: Spara alltid emballage och kartong tills du vet att allt är helt och fungerar. Det kan behövas vid en eventuell utredning.
Related Articles
Frakt - Vanliga frågor & Svar
? Jag har inte fått något bekräftelsemail – vad gör jag? Orderbekräftelsen skickas direkt när du lägger din beställning. Har du inte fått den? Kolla skräpposten. Om du ändå inte hittar orderbekräftelsen kan det bero på att din mejladress är fel. ...
Var är mitt paket?
Vi förstår att det kan kännas frustrerande att vänta på något du verkligen behöver – särskilt när det handlar om foder, teknik eller andra viktiga tillbehör. Här berättar vi hur leveransflödet fungerar, när du får spårningslänk, och vad du kan göra ...
Kan man måttbeställa akvarium?
Ja! Hos oss på CyberZoo kan du måttbeställa akvarium helt efter dina önskemål. Genom att fylla i vårt Formulär kan du enkelt skicka in dina önskade mått, tillval och kontaktuppgifter. Vi återkommer med ett prisförslag inom 3–7 arbetsdagar, och du ...
Garanti & Reklamation - Allt du behöver veta
Garanti Våra produkter har minst ett års garanti om inget annat uttryckligen anges. Alla elprodukter är givetvis CE-märkta. Garantin omfattar inte varor av förbrukningskaraktär, såsom lågenergilampor, lysrör och liknande, eller skador som uppstått på ...
Värmelampan går sönder – orsaker och hur du kan förlänga livslängden
Värmelampor är förbrukningsartiklar och har en begränsad livslängd. Hur länge de håller påverkas av installation, användning och miljö. Många problem kan undvikas med rätt hantering. Värmelampan går sönder eller håller kort tid En värmelampa som ofta ...