Ångerrätt & retur – Så fungerar returer hos | CyberZoo

Returpolicy & Ångerrätt

Returpolicy & Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Denna rätt gäller även vid köp genom vår kundtjänst. Om du inte har fått korrekt information om din ångerrätt kan ångerfristen förlängas upp till ett år.

Avbeställning av order

Du kan avbeställa din order så länge den inte har packats. Kontakta oss så snart som möjligt via e-post på support@cyberzoo.se eller ring 0521-73 13 30.

Info
Om din order redan är skickad, kan du inte längre avbeställa den.
Du kan såklart fortfarande utnyttja din ångerrätt och returnera varan. Glöm inte att du först måste hämta ut leveransen och därefter returnera.

Ångerrätt & Retur - Du har full returrätt inom 14 dagar från mottagandet, förutsatt att:

  • Varan är i väsentligt oförändrat och säljbart skick
  • Förpackningen och tillbehör är oskadade och medföljer
  • Etiketter och eventuella förseglingar är kvar

Du som kund ansvarar för returkostnaden och för att varan emballeras väl – helst i originalförpackning.

Alert
Returer till ombud godtas ej. Returen ska skickas som företagspaket direkt till:
CyberZoo AB
Ladugårdsvägen 101D
461 70 Trollhättan

Skicka in returen senast 14 dagar efter att du meddelat oss om ångrat köp. Spara inlämningskvitto – du ansvarar för försändelsen tills vi mottagit den.

Lägg gärna med en lapp med ordernummer, namn och returorsak för att påskynda hanteringen.

Retur vi​a fysiska butiken

Du kan även lämna in din retur direkt i vår butik i Trollhättan. Adressen är densamma som ovan.

Warning
  • Om du inte hämtar ut ett paket räknas det inte som ångrat köp – du måste först hämta ut det och därefter returnera.
  • Varan får inte ha hanterats mer än nödvändigt. I så fall kan ett avdrag för värdeminskning göras.
  • Om tillbehör saknas eller skador finns förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa produkten till säljbart skick.

Undantag från ångerrätten

Följande omfattas inte av ångerrätt enligt 11 § i distansavtalslagen:

  • Produkter med bruten försegling som inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl, t.ex. varor som varit i kontakt med djur
  • Levande växter eller djur (t.ex. gråsuggor, insekter)
  • Produkter med personlig anpassning

Exempel på produkter som inte omfattas om förseglingen är bruten:

  • Pumpar & filter
  • Doppvärmare
  • Värmemattor
  • Inredning
  • Burar
  • Akvarium & terrarium

Är du osäker? Kontakta oss gärna innan du lägger din beställning. Vårt mål är alltid att hitta en lösning som du som kund blir nöjd med, även om varan omfattas av undantag.

Återbetalning

Vid utövad ångerrätt återbetalar vi det du betalat, inklusive leveranskostnad (om tillämpligt), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi informerats om ditt beslut. Vi förbehåller oss rätten att vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan eller bevis på att du sänt tillbaka den.

Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet. Du står själv för returfrakten.

Meddelande om ångerrätt

Om du vill använda din ångerrätt, meddela gärna vår kundtjänst skriftligen.
För att underlätta hanteringen, uppge:
  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Vilka produkter du vill returnera

Idea
Du kan med fördel använda Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt: Ladda ner ångerblankett (PDF)

Läs även våra fullständiga köpvillkor:
Våra köpvillkor

    • Related Articles

    • Garanti & Reklamation - Allt du behöver veta

      Garanti Våra produkter har minst ett års garanti om inget annat uttryckligen anges. Alla elprodukter är givetvis CE-märkta. Garantin omfattar inte varor av förbrukningskaraktär, såsom lågenergilampor, lysrör och liknande, eller skador som uppstått på ...
    • Betala med Svea - Vanliga frågor

      Har du frågor kring betalning? För alla frågor som rör fakturor, betalningsvillkor, delbetalning eller andra betalsätt, ber vi dig att kontakta Svea direkt. CyberZoo har ingen insyn i pågående ärenden, utan allt sköts av Svea Bank. Du når Svea på: ...
    • Vad gör jag om något gått sönder under frakt?

      Behöver du rapportera en fraktskada? Skicka in en skadeanmälan här. Vi löser det – du som kund ska aldrig drabbas av en fraktskada. Alla paket som lämnar CyberZoo är försäkrade, utan extra kostnad. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbt är det ...
    • Bluffmejl & Phishing

      Bluffmejl & Phishing Tyvärr förekommer bluffmejl som ser ut att komma från CyberZoo eller andra företag. Dessa kan innehålla länkar, bilagor eller uppmaningar om betalning som är falska. Vi skickar aldrig e-post där vi ber dig ange kortuppgifter ...
    • Frakt - Vanliga frågor & Svar

      ? Jag har inte fått något bekräftelsemail – vad gör jag? Orderbekräftelsen skickas direkt när du lägger din beställning. Har du inte fått den? Kolla skräpposten. Om du ändå inte hittar orderbekräftelsen kan det bero på att din mejladress är fel. ...